Increderea in sine: cum sa-i ajutam pe ceilalti sa fie lei

Increderea in sine: cum sa-i ajutam pe ceilalti sa fie lei

increderea in sine

Increderea in sine

Cum  sa capeti incredere in tine facandu-l pe celalalt sa aiba incredere in el ?

Chiar daca nu iubesti leii, e foarte greu sa nu-i respecti.  Regele animalelor degaja cea mai mare incredere in fortele lui in lumea animalelor. Asa ca, multi dintre noi ne dorim sa fim lei sau sa “crestem” lei.   Aproape cu siguranta, fara sa stii, influentezi increderea altora si altii iti influenteaza increderea in tine. Fie ca vorbim de colegi, prieteni sau membrii familiei noastre, increderea in sine te face sa te simti ca un leu.

In acest articol vom analiza:

  • Oglindirea corporala a increderii in sine
  • Semne  ca ai incredere in tine
  • Semne nonverbale ca nu ai incredere in sine
  • Cum il influentam pe celalalt sa aiba incredere in el?
  • Un exercitiu practic pentru a avea incredere in tine cand vorbesti cu cineva
  • O meditatie pentru imbunatatirea relatiilor dificile

Te provoc sa te gandesti rapid la un moment in care te-ai simtit inconfortabil cu ceea ce faceai si cu felul in care ai procedat. Poate fi vorba de un moment in care te-ai simtit agitat, emotionat sau intr-un cuvant, stresat. In acel moment, probabil o serie de ganduri negative despre tine ti-au asaltat mintea:

Ce fac? Sunt prost! M-am facut de ras! Nu stu ce sa zic! Sunt penibil!

Vreau sa iti imaginezi acum ca te privesti din exterior si te vezi cum erai in acel moment. Ce observi in legatura cu comportamentul tau nonverbal? In ce fel esti diferit cand esti stresat fata de momentele cand esti calm? Daca ar fi sa vorbesti cu cineva, cum si-ar da seama acea persoana ca esti stresat?

Oglindirea corporala a increderii in sine

Increderea in sine se vede pe fata si in corpul nostru. Chiar daca celalalt nu verbalizeaa mereu asta, prin intermediul neuronilor in oglinda ‘ simtiti” daca celalalt are sau nu, incredere in el.

Semne ca nu ai incredere in tine

  • Tensiune in maxilar ( buze stranse, dinti inclestati)
  • Ten palid
  • Privire in jos, abatuta
  • O pozitie asimetrica a corpului
  • Faci referire la oamenii-problema, gesticuland prin aer, catre exterior ( arati spre ceilalti)
  • Folosesti cuvintele “ trebuie”, “incerc”, “e nevoie”
  • Subliniezi starea problematica prin cuvinte  precum “nu vrea”, “nu”, “niciodata”

Semne ca ai incredere in tine

  • Muschi faciali relaxati ( buze usor intredeschise)
  • Ten imbujorat
  • Privire vioaie directionata spre tine
  • Pozitie simetrica a corpului
  • Gesticulatie consistenta catre interior ( arati spre tine)
  • Folosirea unor cuvinte  precum “ vreau sa”,” pot”, “imi place cu adevarat”
  • Dat din cap
  • Pauze in conversatie

 

cum il ajutam pe celalalt sa aiba incredere in el

Cum il influentam pe celalalt ca sa aiba incredere in sine?

Increderea vine din capacitatea noastra de a ne imagina pe noi insine sau pe ceilalti implinindu-ne telurile. Daca credem ca celalalt are incredere in el, il transferam intr-o stare de incredere in sine, indiferent de ceea ce spunem sau facem. In esenta, atunci cand interactionam cu o alta pesoana, formam un sistem. Ceea ce oferim este ceea ce primim si ce ea ce primim si acceptam pentru noi insine este ceea ce daruim.

Daca ma gandesc la dvs ca fiind “ stupid”, ma voi adresa partii stupide din dvs. Daca ma gandesc la dvs ca fiind incapatanat, voi incuraja tocmai aceasta trasatura si de ea o sa am parte in interactiunile mele cu dvs.  Daca insa pot vedea partea increzatoare din dvs, interactiunile mele cu dvs vor invita acea parte sa iasa la lumina. Daca va pot vedea fiind pe de-a-ntregul dvs insiva in starea de incredere in sine, atunci acel “dvs” puternic devine dominant. Ii influentam pe ceilalti prin increderea pe care le-o acordam, indiferent de fapte sau circumstante. Increderea dvs in celalalt ii poate intari increderea in sine.

Facem coaching fara sa stim

In relatiile de la locul de munca ne dorim deseori sa avem in echipa colegi cu incredere in sine crescuta. Este un mod inteligent de a creste. Chiar daca nu sunteti in pozitia de coaching, fiecare dintre noi suntem un coach pentru ceilalti. Exercitiile de mai jos, fac parte dintr-un program de dezvoltare personala. Ele va vor ajuta sa va cresteti stima de sine, dar si sa-l influentati intr-un mod pozitiv pe interlocutorul dvs. In felul acesta, devii un mentor pentru celalalt. Daca veti fi atent la fiecare dintre cele 11 puncte, comunicarea si influenta dvs personala vor fi la cote inalte.

Un exercitiu pentru increderea in sine cand vorbesti cu cineva

  1. Invitati pe cineva sa vorbeasca despre o chestiune in legatura cu care i-ar placea sa aiba noi posibilitati de alegere sau o intelegere mai mare.
  2. Adoptati o    o pozitie similara si preluati modul de miscare al celeilalte personae. Este vorba de ceva aproximativ, nu trebuie sa faceti o copie la indigo.  Ganditi-va la dvs ca si cum ati fi conectat cu acea persoana.
  3. Ascultati cu atentie ce va spune. Observati in gand cuvintele pe care le rosteste si gesturile pe care le face.
  4. Puneti-i intrebari deschise utilizand doar cuvintele pe care le utilizeaza acea persoana. Nu incercati in nici un fel sa dati sugestii sau sa schimbati ceea ce spune. Fiti doar curios, intr-atat incat sa intelegeti pe de-a-ntregul ce are de spus, explorand doar acele aspect ale situatiei pe care vi le furnizeaza.
  5. Faceti un rezumat, din cand in cand, a ceea ce a spus. Folositi cuvintele sau expresiile celuilalt.
  6. Folositi stilul sau nonverbal de comunicare ( gesture, mimica) cand faceti acest sumar.
  7. In timp ce stati de vorba, identificati in ce masura problema lui vi se potriveste. De exemplu, celalalt ii indeparteaza pe colegi prin modul de a vorbi. Dvs ii indepartati pe membrii familiei prin felul de a vorbi ( ironic, arrogant, intelectualizat, bombastic, vulgar etc)?
  8. Incercati sa v-o imaginati pe cealalta persoana obtinand ce-si doreste cu adevarat. Vedeti, auziti si simtiti acest lucru, pana cand aveti convingerea ca ea este capabila sa reuseasca , fie in problema respectiva, fie in viata sa, ca intreg. Ganditi-va la aceasta pe masura ce vorbiti cu persoana respectiva.
  9. Ce poti sa inveti din problema celuilalt?
  10. Rezumati ceea ce ati auzit si ce  credeti  ca simte cealalta persoana.
  11. Intrebati-o daca mai vrea si altceva de la dvs

relatii dificile

Meditatie pentru increderea in sine si imbunatatirea relatiilor dificile

  1. Cereti-i unui coleg sau unui prieten sa ia parte la un exercitiu impreuna cu dvs. Spuneti-i ca o sa discutati cu el despre scopurile lui. Cereti-i sa va spuna despre progresul pe care l-a facut in atingerea acestor scopuri. In primele minute ( nu mai mult de-atat) ganditi-va cat de improbabil este ca el sa atinga acele scopuri. Ganditi-va la dificultatea si la imposibilitatea a ceea ce va spune. Nu trebuie sa spuneti ce ganditi, dar angajati-va intr-o anume interactiune cu el, in timp ce stati de vorba. Dupa cateva minute, schimbati-va modul de gandire, astfel incat sa vi-l imaginatirealizand tot cee ace a spus mai devreme sau chiar mai mult. Vedeti si auziti in minte ceea ce va face bine in viitor. Observati ce simtiti fata de acea persoana in timp ce faceti acest lucru si angajati-va in discutie, astfel incat ea sa continue sa vorbeasca despre aceste scopuri. Faceti acest lucru timp de cateva minute sau mai mult. La sfarsitul acestui interval, intrebati-va colegul cum s-a simtit in timpul conversatiei. A observat sau simtit vreo diferenta? Ati observat vreo schimbare in raspunsurile pe care vi le-a dat atunci cand v-ati modificat felul de a gandi? Dar el?
  2. Ganditi-va la cineva cu care va este dificil sa lucrati. Intrebati-va ce imagine a persoanei respective ati avut inainte de si in timpul fiecarei interactiuni cu ea, pe care ati considerat-o dificila?
  3. Acum ganditi-va la o persoana cu care va este usor si chiar va face placere sa interactionati. Ce se petrece in mintea dvs inainte de si in timpul discutiei?
  4. Ganditi-va la un un coleg cu care nu va intelegeti asa cum v-ati dori. Care credeti ca este cauza dificultatilor? In ce fel aspectul identificat reflecta un adevar despre dvs insiva?
  5. Ganditi-va la cineva cu care ati vrea sa va intelegeti mai bine. Ce admirati la aceasta persoana? In ce fel, aspectul identificat reflecta un adevar despre dvs insiva?