Psihoterapie de buzunar

Vrei sa iti dezvolti inteligenta emotionala ?

Invata din greseli si daca e sa minti, minte-ti frica  si foamea.

Aplica Aici

Psiho terapia

Este un antrenament mental pentru dezvoltarea puterii mintii, in fiecare zi primesti pe mail sau whatsapp o tehnica de psihoterapie in format video sau audio. Tehnica este explicata in detaliu, tot ceea ce trebuie sa faci este sa o aplici de mai multe ori pe parcursul fiecarei zile.

 Psiho terapia

Un concept nou, modern, unic in Romania. Fata de psihoterapia clasica, desfasurata in cabinet sau online, psiho terapia este o terapie mai mica.  Este perfect adaptata pentru nevoile persoanelor ocupate, anxioase, analitice si timide. Unicitatea deriva din modul simpatic, pe alocuri funny in care ” ti se arata pisica”, adica ti se prezinta temele pentru acasa. O alta caracteristica e data de structura hipnotica a programului.  Tehnicile psihologice fac parte dintr-o metafora pentru schimbare.

psiho terapie zilnic cu umorCe inseamna psiho terapia?

Formula de psiho terapie de buzunar se defineste prin urmatorii parametrii:

  1. O tehnica psihologica de 5 minute in format video, personalizata , de 3 ori pe saptamana, de luni pana vineri
  2. O sedinta clasica de psihoterapie online de 60 minute pe luna
  3. 5 minute de feedback si discutii cu psihologul pe zi

Cercetari

Cercetarile facute de Daniel Goleman, dr K. Anders Ericsson, dr Douglas Fields, dr Robert Bjork au demonstrat ca o personalitate puternica si placuta poate fi antrenata zilnic, alocand un timp minimal.  Talentul de a fi carismatic este determinat mai putin de ereditate si mai mult de actiunile noastre: mai exact, de combinatia dintre exercitiul intensiv si motivatie, ceea ce duce la cresterea masei cerebrale.

Premise

Exista doua idei de baza:

  1. Cu totii avem calitati psihice
  2. Majoritatea  nu prea stim cum sa le dezvoltam la potentialul lor maxim

Pentru cei mai multi oameni, problema se invarte in jurul unui singur cuvant, “cum”. Cum recunoastem calitatile noastre si pe ale celor din jur?Cum obtinem cele mai mari progrese in cel mai scurt timp?  Cum alegem intre mai multe strategii, psihoterapeuti si metode?

Programul psiho terapia

Programul Psiho terapia porneste de la ideea ca modul cel mai bun de dezvoltare a inteligentei emotionale este sa urmezi in fiecare zi, timp de minim 21 de zile , un antrenament al mintii de 5 minute, folosind  tehnici psihologice. Acesta urmeaza trei etape:

  1. Pregatirea: tehnici de stimulare a motivatiei pentru schimbare si de creare a unei amprente cerebrale a deprinderilor pe care vrei sa le dobandesti. Motivatia inseamna sa te gandesti la cel mai important motiv pentru care vrei sa te schimbi. Vrei sa ai succes? Sa ai o relatie de calitate? Sa te simti bine in pielea ta?
  2. Imbunatatirea abilitatilor: metode si tehnici psihologice ca sa faci cele mai mari progrese in cel mai scurt timp. Cercetarile au demonstrat ca este foarte important sa te antrenezi mental minim 5 minute pe zi, dar sa fie un efort sustinut. Multe calitati sunt transferabile dintr-un domeniu al vietii in altul, iar inconstientul tau este un rezervor de solutii.
  3. Efortul sustinut: strategii de depasire a fazelor de platou, de stimulare a motivatiei si de creare a unor obiceiuri care sa-ti asigure succesul pe termen lung. Daca vrei sa schimbi finalul filmului Love Store, nu schimbi cinematograful. Schimbarea incepe cu a a face ceva nou, intr-un mod nou.

 Cum functioneaza

  • Completezi niste fise de autoobservatie
  • Se stabileste Profil dvs psihologic
  • In  zilele programate,  pe toata derularii programului Psiho terapia Psihosucces EQ  vei primi o inregistrare audio sau video de maxim 5 minute, cu o tehnica de psihoterapie pe care trebuie sa o lucrezi.
  • Daca ai  urgente sau intrebari, le poti pune pe whatsapp. In felul acesta, interventiile vor fi personalizate si tintite.

Diferenta dintre psihoterapia individuala si psiho terapia

Psihoterapia individuala este o forma complexa de interventie, indicata in situatii de criza sau cand vorbim de o patologie psihiatrica: depresie, atac de panica, bulimie, fobii etc

Psiho terapia  este o miniterapie ca o bomboana care sa iti indulceasca ziua.  Se adreseaza persoanelor open mind care doresc o dezvoltare personala fara sa aiba insa o patologie subiacenta.  Este ca o “psihoterapie de buzunar”, cu consum minim de timp. Se stie ca cele mai bune idei, ne impacteaza daca sunt prezentate intr-un mod simpatic si pe intelesul nostru.

Teme psihologice cu umor

Cel mai bine invatam despre noi din lucrurile care ne inconjoara.  Programul psiho terapia contine multe tehnici prezentate intr-un mod inedit, inspirate din experienta de viata a psihologului. Astfel, unul din mentorii tai va fi si ratoiul Zeus, un pui de rata salbatica orfan. Ratoiul Zeus te va invata de ce nu putem controla totul.

Explicatia stiintifica care sta la baza tehnicilor de acest gen este data de faptul ca inconstientul nostru percepe mai bine povestile si glumele. Iar ca sa ne schimbam, trebuie sa ne reprogramam inconstientul.

Suferinta modifica perceptia asupra a ceea ce conteaza cu adevarat.

Un sfert de ora pe zi fixeaza o noua deprindere pe scoarta cerebrala

Care este cel mai bun mod de a invata o calitate, o deprindere, un comportament nou? Sa citesti o carte de dezvoltare personala? Sa treci imediat la fapte si sa exersezi? Multe centre de excelenta recurg la o abordare pe care o numim ” metoda intiparirii”. Practic, aceasta inseamna sa repeti o deprindere pana cand iti creezi o amprenta mentala clara.

Exercitiul de ascultare

“Exercitiul de ascultare” a unei tehnici de psihoterapie de mai multe ori ,creeaza o harta mentala  solida si amanuntita, o serie de puncte de la care poate fi evaluat succesul sau esecul oricarei incercari ulterioare.  Pentru o intiparire eficienta este esentiala crearea unei legaturi intense: sa te uiti si sa asculti atat de atent, incat sa-ti poti imagina cum se simte practicarea acelei deprinderi. De exemplu, timizii care isi propun sa vorbeasca in public, trebuie sa o faca prin rostirea marilor discursuri, cu tot cu inflexiunile din original.

Ce este inteligenta emotionala

Multe suferinte psihice sunt legate de inteligenta emotionala.

Inteligenta emotionala (EQ) inseamna abilitatea unei persoane de a-si constientiza emotiile  proprii si emotiile altor persoane. Cele doua aspecte pricipale ale EQ sunt:

  • Intelegerea propriei persoane, a dorintelor, nevoilor, aspiratiilor, reactiilor si acomportamentelor proprii
  • Intelegerea altor persoane si a sentimentelor lor

Conceptul de EQ inseamna asadar, capacitatea de a-ti identifica si gestiona propriile emotii, de a fi perseverent si de a te concentra asupra unor obiective in loc de a solicita indeplinirea instantanee a dorintelor.  O persoana cu EQ mare are relatii de calitate cu ceilalti.

Psihologul Daniel Goleman, creatorul conceptului de EQ a rezumat cele cinci domenii ale inteligentei emotionale astfel:

  1. Cunoasterea emotiilor personale ( sa-mi identific corect emotia din prezent)
  2. Gestionarea emotiilor ( emotii adecvate ca tip si intensitate)
  3. Motivarea de sine sau perseverenta in atingerea unor obiective
  4. Recunoasterea si intelegerea emotiilor celorlalti
  5. Reglarea relatiilor adica gestionarea emotiilor celorlalti

Relatia dintre IQ si EQ

In prezent se admite ca un IQ mare ( coeficient de inteligenta) nu se asociaza obligatoriu cu un succes pe masura. Diferenta dintre doua persoane cu acelasi IQ este data de inteligenta emotionala EQ. Studiile facute pe absolventii de la Harvard, caracterizati cu totii printr-un coeficient de inteligenta ridicat si rezultate academice de exceptie, au demonstrat ca cei care au reusit in viata si in cariera, au fost aceaia care au avut o inteligenta a personalitatii (EQ) mare.

Cum poti ca sa-ti cresti EQ

Inteligenta emotionala inseamna in termeni de personalitate urmatoarele:

  1. Taria de caracter- se exprima printr-o personalitate puternica, ambitie, perseverenta, stie ce vrea de la viata, depaseste obstacolele
  2. Inteligenta sociala este abilitatea de a-i accepta pe altii asa cum sunt, de a manifesta interes fata de alti oameni, de a gandi inainte de a vorbi si actiona, de a evita judecati pripite, de a-ti recunoaste greselile, de a fi sensibil la nevoile celorlalti, de a intelege perspectiva celorlalti, de a se adapta rapid la diverse situatii sociale, de a fi deschis la experiente noi
  3. Flexibilitate- inseamna maleabilitatea de a intelege ca uneori trebuie sa ne modificam convingerile si felul in care actionam si sa ne stabilim obiective noi.
  4. Optimism  este capacitatea de a vedea latura senina in aproape toate ocaziile si a te astepta ca orice nor intunecat sa fie luminat de o raza de soare
  5. Agresivitatea este comportamentul care are intentia de a cauza un rau. Agresivitatea poate fi fizica, mentala sau verbala. Nu trebuie confundata cu fermitatea. Agresivitatea inseamna atacul sau ostilitatea fata de alti oameni si poate fi cauzata de teama, frustrare si dorinta de a declansa in ceilalti o reactie de tipul “lupta sau fugi”. Fermitatea se exprima printr-o comunicare bazata pe respect, si siguranta de sine .

Inteligenta emotionala in sens de putere personala

  1. Indraznet  sau timid. A fi indraznet presupune a-ti asuma riscuri intr- o situatie data. Timidul descrie o persoana cu temeri si nelinisti, care sta in umbra, vorbeste putin de teama penibilului.
  2. Rabdator– se refera la rezistenta pe care o manifstam in situatii dificile. Este capacitatea de a suporta intarzierile, fara iritare sau suparare. Se mai numeste si perseverenta.
  3. Planificat sau spontan. Exista persoane care prefera sa stie exact unde se afla, le place sa-si structureze viata pe termen lung. Persoanele curioase, prefera un stil bazat pe spontaneitate, pe experimentare si care nu trebuie sa ia decizii.
  4. Increderea in sine se exprima prin siguranta in propriile abilitati, increderea in competenta altor persoane si in confidentialitate.
  5. Emotivitatea se exprima prin frecventa si intensitatea crescuta a unor emotii ( frica, enervare, furie, disperare etc). O persoana lipsita de emotivitate recationeaza fara emotii in situatii dificile, nu isi arata emotiile si gandurile.
  6. Cumpatarea inseamna sa stii sa-ti cheltuiesti banii cu intelepciune, sa iti procuri acele obiecte de lux doar cand ti-le poti permite.
  7. Diplomatia sau tactul este abilitatea de a spune si reactiona astfel incat sa nu-l jignesti pe celalalt.  Inseamna sa stii foarte bine cand sa spui sau sa nu spui ceva.
  8. Factorul leadership este capacitatea de a fi un lider de echipa, de a intelege scopul si problemele echipei, de a creea o atmosfera de camaraderie si responsabilitate.

Cine poate beneficia de Psihosucces 21

Tipuri de probleme pentru care poti solicita Programul psiho terapia :

  • Parenting
  • Divort
  • Persoane singure
  • Timizi
  • Anxietate
Doua experimente despre stima de sine  citeste mai mult